This design used a mixture of realism, symbolism and multimedia to create the multitude of spaces required for the staging of this play. The design consisted of a raked stage painted as the map of Ireland, surrounded by grass and offset by some trees on the USPS and DSOP. The set was framed by three long and narrow screens rear-projected with suggestions of the various spaces in which each scene takes place. The projected images were a collaboration between me and a graphic designer with whom I have done a lot of work with. I generally dislike multimedia/projection as a design form but for the requirements of this play, with internal and external scenes occurring every couple of minutes, projection presented itself as the most effective way to suggest setting, time, and space changes. As such I raised the idea with the director of collaborating with a graphic designer to create a series of non-literal representations for each of the 30 odd scenes in the play. The focus for the projected images was mainly collage textures, internal or external, without any one image being exemplified. The rest of the stage remained set, with the exception of some props and the odd bit of set dressing. The design itself was relatively monochromatic with an emphasis on green hues, symbolic both of Ireland and the countryside in which the play is set.
Für dieses Bühnenbild benutzte ich eine Mischung von Realismus, Symbolik und Multimedia um die Vielzahl von Räumen zu erschaffen, die dieses Stück braucht. Das Bühnenbild bestand aus einer Schräge, bemalt wie eine Landkarte von Irland, umgeben von Gras und ein paar Bäumen in der Tiefe der Bühne rechts und vorne links. Die Bühne war von drei langen und dünnen Leinwänden umrahmt, mit Andeutungen der verschiedenen Orte von jeder Szene rückprojeziert. Die projezierten Bilder sind in Zusammmenarbeit mit einem Grafikdesigner entstanden. Im Allgemeinen bin ich kein groβer Anhänger von Multimedia/Projektion als Form des Bühnenbilds, aber mit dem Bedarf in diesem Stück, mit dem minütlichen Wechsel zwischen Innen- und Aussenszenen war diese Art der Projektion der effektvollste Weg, die Schauplätze zu präsentieren. Die Regisseurin und ich hatten die Idee mit einem Grafikdesigner zusammmenzuarbeiten, um eine Folge von nicht-wörtlicher Darstellungen für jede der etwa 30 Szenen zu ermöglichen. Der Fokus für die Bilder lag hauptsächlich auf Collagebeschaffenheiten, ohne ein einziges Bild zu illustrieren. Die übrige Bühne blieb fest, auβer ein paar der Requisiten. Das Bühnenbild selbst war relativ monochrom mit Gewicht auf Grün, symbolisch für Irland und der Landschaft in der das Stück spielt.
ServicesDesign. BühnenbilderinClientCarey Grammar Senior SchoolYear2004InfoDirected by Sara Reece