This design focused on closely on the lyrics of the music by The Carpenters, with excerpts from the text stencilled on the dancers tops and the lyrics written, wrapping themselves around the skirts that were worn by both the male and female dancers. The choreographer and I decided to dress the male dancers also in skirts as a means of making the whole ensemble seem more androgynous with the exception of one dancer who was dressed in a grey suit. As the piece progressed the music and the choreography became more chaotic and the costumes that were initially greyscale slowly became more colourful, with the gradual replacement of costume items, until the whole ensemble was in full colour. Only one female dancer remained in black and white and interacted with the dancer in the suit, with their choreography remaining grounded in reality around a table and chair.
Dieses BĂŒhnenbild konzentrierte sich auf die Lyrik der Music von âThe Carpentersâ. Mit Schablonen wurden TextauszĂŒge auf die Oberteile und per Hand auf die Röcke der TĂ€nzer geschrieben. Mit Ausnahme eines einzelnen TĂ€nzers, der in einen grauen Anzug gekleidet wurde, entschieden sich die Choreografin und ich das Ensemble androgyn erscheinen zu lassen, wobei alle Röcke trugen. WĂ€hrend des StĂŒckes wurden die Musik und die Choreografie zunehmend chaotischer und die KostĂŒmteile, welche zuerst schwarz/weiss waren, wurden durch das stĂŒckweise Ersetzen identischer Teile langsam bunter, bis schlieÎČlich das ganze Ensemble vollstĂ€ndig in Farbe gekleidet war. Nur eine TĂ€nzerin blieb in schwarz/weis gekleidet und interagierte mit dem TĂ€nzer im grauen Anzug: sie waren fĂŒr den Rest ihrer Darbietung auf einen Tisch und Stuhl begrenzt und so symbolisch mit der RealitĂ€t verbunden.
ServicesSet & Costume Design. BĂŒhnen und KostĂŒmbilderClientVCA DanceYear2003, 2004InfoChoreography by Rebecca Hilton